كتاب لأ بطعم الفلامنكو

PDF

التغيير هو أكبر تحدى ممكن يواجهك فى حياتك.. والتغيير الحقيقي، بيكون معاه صعوبتين.. الصعوبة الأولى.. إنك هاتكون عامل زى الطفل المولود جديد.. بتخرج للحياة ومعاك كل المخاوف زى ما معاك كل الفرص.. بتتعرف على نفسك وعلى اللى الناس وكأنك بتشوفهم لأول مرة.. بتختار اختيارات جديدة.. و تمشى فى سكك مختلفة.. حتى لو كانت مُوحشة.. أو مهجورة.. الصعوبة التانية.. هى إن التغيير ليه تمن.. والتمن ده ممكن يكون غالى جداً.. الكتاب ده عن التغيير.. عن خطواته.. وعن تمنه.. عن احتياجاتك.. ومخاوفك.. وحقوقك النفسية.. عن قراراتك اللى أخدتها زمان.. وقراراتك اللى هاتخدها دلوقت.. الكتاب ده هاينقلك بهدوء وثقة.. من مرحلة (الحبو) خارج النص.. و(المشي) فوق أشواك العلاقات الخطرة وتجاوزها.. إلى الضرب على الأرض بشكل إيقاعى متتابع ومبهر.. وكأنك راقص فلامينكو محترف.. يرقص فوق آلامه.. ويزلزل القلوب أمام عينيه.. يعلن عن نفسه فى وجه العالم.. مع كل دبدبة عالية مدوية من قدميه.. يرفع عنقه نحو السماء.. ويغرس بذور وجوده الجديد فى أعماق الأرض.. جهز قلبك وعقلك وروحك.. لتقابل نفسك.. كما لم تعرفها من قبل..
للتنزيلTELEGRAM
3.98/5 الأصوات: 880
المؤلف
محمد طه
الناشر
الرواق للنشر والتوزيع
بحجم
MB 26.50
نوع الملف
PDF
عدد الصفحات
316

الإبلاغ عن هذا التطبيق

وصف

كتاب لأ بطعم الفلامنكو تأليف د. محمد طه .. التغيير هو أكبر تحدى ممكن يواجهك فى حياتك ..
والتغيير الحقيقي، بيكون معاه صعوبتين..
الصعوبة الأولى.. إنك هاتكون عامل زى الطفل المولود جديد.. بتخرج للحياة ومعاك كل المخاوف زى ما معاك كل الفرص.. بتتعرف على نفسك وعلى اللى الناس وكأنك بتشوفهم لأول مرة.. بتختار اختيارات جديدة.. و تمشى فى سكك مختلفة.. حتى لو كانت مُوحشة.. أو مهجورة..
الصعوبة التانية.. هى إن التغيير ليه تمن.. والتمن ده ممكن يكون غالى جداً..
الكتاب ده عن التغيير.. عن خطواته.. وعن تمنه..
عن احتياجاتك.. ومخاوفك.. وحقوقك النفسية..
عن قراراتك اللى أخدتها زمان.. وقراراتك اللى هاتخدها دلوقت..
الكتاب ده هاينقلك بهدوء وثقة.. من مرحلة (الحبو) خارج النص..
و (المشي) فوق أشواك العلاقات الخطرة وتجاوزها..
إلى الضرب على الأرض بشكل إيقاعى متت

⚠️ الملكية الفكرية محفوظة لمؤلف الرواية المذكور فى حالة وجود مشكلة بالكتاب الرجاء الإبلاغ من خلال الايميل الخاص بنا فى صفحة حقوق النشر أو من خلال صفحتنا على الفيس بوك أو حساب تويتر. ⚠️

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

تعليقات من Facebook